caziestar

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Stolthet?? Vad är det?

Av caziestar - 29 augusti 2012 11:21

Förstår inte hur mindre band ska kunna profilera sig och kunna visa upp sig ute när alla ställen som har gjort ett försök till att ha live musik i form av new and upcomig i genren rock försvinner en efter en! Vad handlar detta om? Jag hör folk klaga på att det inte finns något att göra och att det är tråkigt ute och att de gärna vill ha live musik... När en flitig själ då tar tag i detta så dyker inte en endaste kotte upp och där står det ett gäng som frivilligt gratis tagit tid från deras egna liv till att fixa med affischer, layout, promotion, bokning, mat, boende, media etc etc och det kanske dyker upp 5 pers till tillställningen! Vad är då det egentliga problemet?? Är det att bandet inte är tillräckligt bra, tillräckligt stort eller tilltalande imagemässigt! Eller är det dålig marknadsföring av krogen som inte når ut till rätt folk? Kan det vara så att själva ställets rykte (dåliga kanske i detta fallet) hänger med och blir dömda i all evighet? Eller är det så att folk tycker att det är för dyrt i dörren?

Jag personligen anser inte att något band ska behöva betala för att spela och förstår inte då hur de ska kunna få betalt för MINST utlägg om ingen vill betala något i dörren och förväntar sig allt gratis då de som arrangerar inte har något vinstsyfte och har gjort tilställningen möjlig på ren vilja och luft!

Sen finns det de krögare som inte betalar band någonting för att spela... WHAT?? Varför inte det? De har ju också lagt ner en massa tid på att repa in skiten etc.. Det är inte så att man bara vaknar en morgon och hela bandet kan setlisten utantill efter frukost. Precis som om allt bara rinner in med juicen! Nääää vet ni vad! Vart är er stolthet? Vart är den jävlar anamma som behövs i denna bransch!? Om inget band spelar gratis så får vi alla betalt.. Jag känner till flera band som kört till Stockholm från Skåne utan att ha fått en enda krona i ersättning.. Det är precis som om de tror att krogen har gjort dem en tjänst genom att låta dem spela där...?! Aldrig i livet att jag skulle betala för att spela.. Hoppas att fler inser att det är viktigt att stötta de små klubbar och satsningar som tillhandahålls i just er stad då det är viktigt att låta även de mindre banden få möjlighet att kunna bygga upp sin fanbase!


Ställ krav!

Up and awaaaay!!

 


P.E.A.C.E - LOVE and Famoüs Jameson <3



Rock on alla!

 
 
Ingen bild

daniel t p fb

29 augusti 2012 11:52

sjukt snygg på den där bilden! ;)

och håller med om att det är sjukt svårt att fixa spelningar som up and coming band.. speciellt här i uppsala,som pga att det är en studentstad bara vill ha en massa äckliga popkonserter hela tiden ..

caziestar

29 augusti 2012 12:28

Jag tycker inte att det är svårt men tycker att det är för många som tror att allt är gratis bara för att man spelar musik... :/

 
Ingen bild

Charmtrollet

29 augusti 2012 11:52

Jag tror det rör sig mkt om att krogarna tyvärr har dåligt ryckte och att dem inte får dit folket. Ingen vill jobba gratis men det känns som att de flesta krogar hellre betalar för en dyr DJ än att betala ett liveband för att dem ska spela. Finns tyvärr många band som åker land och rike runt och går back för att dem inte får betalt av diverse krogar dem spelar på och när då nästa band dyker upp och ska spela så har denna krog vant sig vid att bjussa på lite käk och någon öl för att bandet ska spela och no more. Bättre att stå upp för sig själv och för bandet, sätta hårt mot hårt för det finns ingen som jobbar på en krog gratis och jobbar dem "gratis" så får dem betalt i svarta pengar. Keep up the good work! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caziestar - 26 november 2012 17:48


Spelningen tillsammans med Sherlock Brothers som support akt för Smash Into Pieces spelning på hemmaplan LIVE gick kanon!!Hoppas att ni gillar det! Denna låten kommer ni oxå att hitta på vår kommande EP!"Ain't No Light"Rock on!   ...

Av caziestar - 21 november 2012 15:48


Ett litet klipp från vår spelning i fredags.. Dålig ljudkvalite tyvärr men ni fattar innehållet :)Detta är en av våra nya låtar som kommer att finnas på vår kommande EP!"We Get High (On Rock N Roll)"   ...

Av caziestar - 21 november 2012 14:45

Hej alla!Jag har varit upptagen ett tag och därför inte skrivit något men det ska bli skärpning på det nu!Jag har problem med folk som inte kan behandla andras årikter med respekt.. Att man ska behöva dissa andras åsikter för att själv framstå som en...

Av caziestar - 28 september 2012 13:29

Öh, Att Sverige ens kan förknippas med "främlingsfientlighet" är i mina ögon ABSURT! Så mycket invandrare som vi har här.. Vart går gränsen? Sverige är i mina ögon ett fegt land som inte vågar stå för sina egna åsikter och har länge sedan gått över g...

Av caziestar - 25 september 2012 11:11


Hösten och vinterns mörka period är på väg! Ser känns i hela kroppen! Jag är sååå trött hela tiden.. Hade jag inte haft måsten så hade jag kunnat sova hela veckan! Nu var det ett tag sen jag skrev något och det är på grund av hektisk schema! Jag själ...

Presentation

THE NAKED TRUTH

Kategorier

Senaste inläggen

Famoüs Jameson

  Är mitt huvudband där vi komponerar och skriver allting inbördes och är ute och spelar flitigt regelbunder!


CopyCat Duo

Duo trubadurer där jag är kompgitarrist och varvar sologitarrister efter kundens och tillställningens behov och önskemål!

Copenhagen Guns - A tribute to Guns n Roses

Copenhagen Guns är ett Guns n Roses triute band jag är lead vokalist för! Följ oss på vårt lilla äventyr runt om i Sverige och Danmark!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Lämna ett avtryck!

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards