caziestar

Alla inlägg under augusti 2012

Av caziestar - 31 augusti 2012 11:44

Att ha tre skolbarn kan ta ut sin rätt när det är skolstart igen efter sommarlovet. Trots att man förberett sig så kommer där alltid någon överraskning. Är det inte lusepidemi så är det annat. Varför kollar inte alla föräldrar sina barn innan de skickar dem till skolan efter sommarlovet om de vet att de varit i riskzonen eller oavsett? Löss är något av det vidrigaste jag kan tänka mig få! Tänk er att få löss i mitt hår? Vem har tålamodet att luskamma min kalufs om det skulle hända? Tack och lov att min tös inte fått löss för jag talade om för henne tydligt att hon MÅSTE ha håret uppsatt och tvätta ordentligt med det speciel schampot vi har som lusen avskyr (har vi hört) Gör hon inte ALLT för att försöka slippa så rakar jag av skiten. Tror att hon fattat allvaret.. Hahahah!


Bokningarna inom musiken har tagit fart och livet leker. Famoüs Jameson har fått förfrågan om ett samarbete av ett lite större band (än vi är) vilket ger oss möjlighet att öka vår fanbase om vi sköter korten rätt och promotar en massa så jag tar tag i tidningar och annan press nästa vecka. Copenhagen Guns har fått förfrågan om att "bli med manager" ^^ DET kan både vara en fördel OCH en nackdel men vi kommer att lyssna på vad han har att säga och se huruvida det intresserar oss!


Mannen i mitt liv har överraskat mig på stort sätt när det kommer till stöd inom musiken, barnen och så vidare. Han känns trygg och livet är i balans.. Fantastisk känsla!


På återseende mina kära undersåtar!



Peace, love and understanding!


 



Av caziestar - 29 augusti 2012 11:21

Förstår inte hur mindre band ska kunna profilera sig och kunna visa upp sig ute när alla ställen som har gjort ett försök till att ha live musik i form av new and upcomig i genren rock försvinner en efter en! Vad handlar detta om? Jag hör folk klaga på att det inte finns något att göra och att det är tråkigt ute och att de gärna vill ha live musik... När en flitig själ då tar tag i detta så dyker inte en endaste kotte upp och där står det ett gäng som frivilligt gratis tagit tid från deras egna liv till att fixa med affischer, layout, promotion, bokning, mat, boende, media etc etc och det kanske dyker upp 5 pers till tillställningen! Vad är då det egentliga problemet?? Är det att bandet inte är tillräckligt bra, tillräckligt stort eller tilltalande imagemässigt! Eller är det dålig marknadsföring av krogen som inte når ut till rätt folk? Kan det vara så att själva ställets rykte (dåliga kanske i detta fallet) hänger med och blir dömda i all evighet? Eller är det så att folk tycker att det är för dyrt i dörren?

Jag personligen anser inte att något band ska behöva betala för att spela och förstår inte då hur de ska kunna få betalt för MINST utlägg om ingen vill betala något i dörren och förväntar sig allt gratis då de som arrangerar inte har något vinstsyfte och har gjort tilställningen möjlig på ren vilja och luft!

Sen finns det de krögare som inte betalar band någonting för att spela... WHAT?? Varför inte det? De har ju också lagt ner en massa tid på att repa in skiten etc.. Det är inte så att man bara vaknar en morgon och hela bandet kan setlisten utantill efter frukost. Precis som om allt bara rinner in med juicen! Nääää vet ni vad! Vart är er stolthet? Vart är den jävlar anamma som behövs i denna bransch!? Om inget band spelar gratis så får vi alla betalt.. Jag känner till flera band som kört till Stockholm från Skåne utan att ha fått en enda krona i ersättning.. Det är precis som om de tror att krogen har gjort dem en tjänst genom att låta dem spela där...?! Aldrig i livet att jag skulle betala för att spela.. Hoppas att fler inser att det är viktigt att stötta de små klubbar och satsningar som tillhandahålls i just er stad då det är viktigt att låta även de mindre banden få möjlighet att kunna bygga upp sin fanbase!


Ställ krav!

Up and awaaaay!!

 


P.E.A.C.E - LOVE and Famoüs Jameson <3



Rock on alla!

Av caziestar - 28 augusti 2012 12:57


Nu har jag börjat boka för fullt inför hösten och vi väntar oss att ha en hektisk tid framför oss då det kliar i hela kroppen att få komma ut och spela!


Bokningar som är klara:


Rockbåten M/S Hansa (PREMIÄR för LEXX) 28/9-12

Göteborg Rockfest 16/11-12

Spelning på WAKO World Pro Champion Gala in Helsingborg 17/11-12

Eksjö MC Highjackers 30/3-13

Westbay Heaven & Hell festival 18/5-13


Nu djävlar kör vi på så det ryker och fyller på listan! (Prellade datum ej angivna)



Av caziestar - 28 augusti 2012 07:12

Har aldrig förstått vart folk fått det ifrån.. Att morgonstund skulle ha guld i mun? För det första har morgonen ingen mun och ännu mindre guld i den för med dagens guldpriser så hade jag länsat den munnen av guld varje morgon och skickat in till smsguld eller guldbrev.se och betalat bort några gamla minus som legat och spökat i många år! Because I'm worth it... ASG

God och morgon har ingenting att göra i samma sammanhang heller! "Trött morgon" borde man säga eller "kall morgon" för jag ser inget gott med den, inte idag i alla fall! Zzz Zzz

Over and Out!! \m/

Av caziestar - 27 augusti 2012 18:40

Blä för att börja om från början..

Snor, blöjor, bajs och dregel.. Nääää! Visst söta men ack så jobbiga i längden! Så skönt att mina är så stora och relativt självgående... Att folk ens överväger att börja om från början när deras är stora redan! Vilket fängelse...

Självklart man kan umgås med vänner som har småbarn som verkligen försöker att kontrollera barnet men när barnen kör rakt över och skiter i dig som vuxen blir jag bara irriterad och förbannad och extremt lycklig över att jag har stora barn. Jag må vara mycket sträng men rättvis. Barnen kom hit efter oss och ska anpassa sig till vårt liv inte tvärtom. Det finns ett liv efter att man fött barn, glöm inte bort dig själv för det kommer att vara bara du sen efter ett tag igen..... Det finns fördelar med att vara barn.. Att få lov att sätta sig i sin barnstiol och bara däcka när det är dags att tex städa! Sicken lyx!


Säger som såhär:


Har hört att barnbarn är mkt roligare så i mitt nästa liv skaffar jag dem först!!

Av caziestar - 27 augusti 2012 12:06

Jag har en känsla av att pressen ligger på mig att leverera uppdateringar från mina galna upptåg runtom och ingenstans.. Bloggen är skapad och nu måste jag bara lära mig hur man utrycker sig själv ärligt och rakt men utan att ge sig på folkgrupp eller annat. Hade ju varit otroligt komiskt om jag blev anmäld efter första inlägget. Om inget annat så hade det säkert varit värt en plats i Guinnesrekordboken för den som drivit en blog kortast tid i världshistorien, och så en bild på mig bredvid..


På min sida hittar ni en gästbok och även en "ställ en fråga till mig" kolumn. Där får ni ställa precis vilka frågor ni vill och jag lovar att svara ärligt. HUMOR kategorin innebär att jag planerar lägga upp något kul varje dag så man kan få sig ett ordentligt garv och förlänga livet. (Inte jag som tog död på er iaf ;) )


Hoppas att kunna förgylla en rockers dag! :)


ROCK ON! \M/

 

Av caziestar - 27 augusti 2012 11:26

 


Ssssch!! I'm hiding!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

THE NAKED TRUTH

Kategorier

Senaste inläggen

Famoüs Jameson

  Är mitt huvudband där vi komponerar och skriver allting inbördes och är ute och spelar flitigt regelbunder!


CopyCat Duo

Duo trubadurer där jag är kompgitarrist och varvar sologitarrister efter kundens och tillställningens behov och önskemål!

Copenhagen Guns - A tribute to Guns n Roses

Copenhagen Guns är ett Guns n Roses triute band jag är lead vokalist för! Följ oss på vårt lilla äventyr runt om i Sverige och Danmark!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Lämna ett avtryck!

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards